CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, April 25, 2010

Muhammad Bin Abdullah...Peribadi seorang pahlawan...



Muhammad bin Abdullah??? kenal ke sape?? jangan kata xkenal pulak...:p

Alhamdulillah,dalam banyak-banyak post nie post perihal Nabi kita Nabi Muhammad S.A.W. Selawat dan salam atas junjugan besar baginda... cuma ingin kongsikan sedikit perihal baginda supaya kita kenal sapa baginda nie...esok di akhirat kelak dia yang akan bagi syafaat pada umat-umatnya....

firman Allah,
"Tidak aku utuskan engkau wahai Muhammad melainkan rahmat ke seluruh alam maya ini" (al-anbiya':107)

kata-kata ini dipetik dari Sir George Bernard Shaw

"Jika ada agama yang berpeluang menguasai inggeris, bahkan Eropah-beberapa ratus tahun dari sekarang, ISLAM lah agama itu.

saya sentiasa menghirmati agama Muhammad kerana potensinya. Ini adalah satu-satunya agama yang bagi saya memiliki kemampuan menyatukan dan merubah peradaban. saya sudah mempelajari Muhammad, peribadi agung yang jauh dari kesan anti-kristus. Dia harus dipanggil 'SANG PENYELAMAT KEMANUSIAAN'.

Saya yakin apabila orang seperti Muhammad memegang kekuasaan tunggal dunia moden ini, dia akan berhasil mengatasi segala masalah sedemikian sehingga membawa kedamaian dan kebahagiaan yang diperlukan dunia. Ramalanku, keyakinan yang dibawanya akan diterima Eropah pada masa akan datang dan memang ia mula diterima Eropah pada saat ini.

Dia adalah menusia teragung yang pernah menginjakkan kakinya di bumi ini. Dia membawa dasar agama, mendirikan bangsa, meletakkan dasar-dasar moral, memulai sekian banyak gerakan pembaharuan sosial dan politik, mendirikan masyarakat yang kuat dan dinamis bagi melaksanakan dan mewakili seluruh ajarannya. Dia juga merevolusi pemikiran serta perilaku manusia untuk seluruh masa yang akan datang..."

Banyak lagi pandangan tokoh-tokoh dari Eropah yang memandang tinggi pada Nabi Muhammad saw dengan memuji perwatakan banginda...alhamdulillah, kita dilahirkan jadi umatnya...bersyukurlah dengan nikmat yang kita dapat...

0 comments: